Różnica między SEO a SEM

Globalna sieć cały czas się rozwija. Bez odpowiednich działań związanych z pozycjonowaniem i reklamą nie jesteśmy w stanie zaistnieć w wirtualnej przestrzeni. Co więc kryje się pod skrótami SEO i SEM?

SEM (Search Engine Marketing) jest ogółem działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, a SEO (Search Engine Optimization ) jest jego częścią składową. Głównym zadaniem SEM jest podniesienie pozycji strony w rankingu wyszukiwarki Google na określone frazy. Jest on jednak najczęściej kojarzony z kampaniami PPC (Pay per Click). Jak sama nazwa wskazuje, jest to wspomaganie się sposobami płatnymi, które obejmują kampanie linków sponsorowanych.

SEO jest pewnym zbiorem działań, które są podejmowane w celu poprawienia parametrów strony www, żeby dana witryna była jak najszybciej odszukana przez wyszukiwarki. Mówimy tu wyłącznie o wynikach organicznych. SEO dzieli się na działy – on-site i off-site. Pierwsze odnosi się do odpowiedniej optymalizacji parametrów strony internetowej, aby były jak najbardziej czytelne dla robotów wyszukiwarek, a jednocześnie zachowywały właściwy wygląd dla użytkownika. Drugi dział odpowiada za wzmacnianie siły witryny poza serwisem przy pomocy wybranych słów kluczowych. SEO jest procesem długotrwałym i jego zaniechanie może skończyć się koniecznością powtórzenia całego procesu.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja interaktywna Bydgoszcz

Poprzedni wpis Dlaczego warto zdecydować się na szkołę policealną?
Następny wpis Czy gry komputerowe są bezpieczne dla dzieci?